Annons:
Etikettsmådjur
Läst 3719 ggr
LeeKnow
12/7/12, 9:22 PM

Päls

Satt o kollade på djurplågeri (Slakt..) och hittade den här :(

Annons:
Afturelding
12/9/12, 2:24 PM
#1

Åh, den ja! Det görs ganska många reklamer i samma anda i Frankrike, eftersom att det är så vanligt med päls i rent modesyfte. Den skapade ganska många rubriker när den kom.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

ks.gerbil
12/9/12, 5:06 PM
#2

fy jag tänker på videosarna som kommer upp när den är slut Gråter

Gerbil-hemsidan hittar du R

[_hsleiufhbtv]
12/9/12, 5:26 PM
#3

Tragiskt.. Och den där videon med mössen och råttorna som kommer upp när den är slut. "Who cares?"..

ks.gerbil
12/9/12, 5:31 PM
#4

och den där "glue trap"?

Gerbil-hemsidan hittar du R

[_hsleiufhbtv]
12/9/12, 5:35 PM
#5

#4 Såg den precis, lika hemsk den. Sådana är egentligen ganska vanliga i Sverige förresten, speciellt på sommaren som flugdödare. Folk hänger upp en rulle av tejp, eller hur man ska säga, i taket som flugorna fastnar på. Och dör plågsamt.. Usch jag blir illamående.

[YukiOni]
1/2/13, 4:17 PM
#6

Usch och fy… Va en snubbe som ringde till mig när jag la ut kaniner till salu. "Kan du mäta dem över ryggen & runt buken?" "Ursäkta?" "Jag saknar päls till ett klädstycke, och kaninen på bild 3 verkar ha rätt färg. Kan vi säga 100kr, istället för 300kr?" Kalla mig ouppfostrad, men drämde igen luren i örat på snubben. Så jäkla oförskämt! -_-

Annons:
viktoria91
1/2/13, 5:26 PM
#7

#6 Du kunde bett han att själv mäta buken för att få reda på vilken stor mansgris han är.

indra-bus
1/3/13, 7:00 PM
#8

Inget nytt för mig. Dagens värklighet.

Visst är de vidrigt.

I Asien flår de schäfrar levande som et annat ex.

De flås ankor levande för att göra dun produkter. Till ett dun täcke blir ca 75 ankor plågande.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

LeeKnow
1/3/13, 7:42 PM
#9

Har aldrig gillat människor, Enligt mej är människan ett skadedjur som förstör allt :P Men när jag ser de här videorna får jag bara lust att bli en massmördare eller nåt och döda alla människor X@

indra-bus
1/3/13, 7:56 PM
#10

#9 Jag håller med dig till viss del.

Människan är girig , makt lysten egosentriska. Dock inte alla. Jag vill inre utrota mänsklig heten.

Vill istället göra de jag kan för att göra värden bättre. Mitt kall är att kämpa för djuren. Jag föredrar facktiskt att umgås med dem än de flästa människor.

Jag försöker att vara en bra medmänniska för de som har de svårt. O jag behandlar alla lika hemlösa, missbrukare, kungen.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

LeeKnow
1/3/13, 8:09 PM
#11

Ibland när jag ser en reklam med barn tänker jag bara "Men hallå!! Djuren har det värre!!" Visst barnen har det väldigt svårt och jobbigt men tycker fortfarande att det är värre för djuren.. Barnen föds ju faktiskt inte upp i gallerburar och gasas ihjäl för att sminkade barbiedockor ska ha de på sig!

#10 Jag föredrar ochså att vara med djur :) De är 100 gånger snällare än människor ;) Dessutom tänker inte de på hur man ser ut eller nåt sånt som människor. För de räcker det med en bästa vän :)

När vi hade kaniner så var jag och min bror så små att vi inte riktigt visste eller orkade ta hand om de. (Våra kaniner :)) Min bror gjorde det ALDRIG men jag brukade sitta hos de ibland och sjunga hur mycket jag älskade de XD De var inte tama och ville helst inte att man tog i dem men när jag satt där och sjöng så kunde de komma fram och nosa på en och ibland tillåta mej att klappa de :) Nu i efterhans så skämms jag för sjungandet.. O:)

(Gud vad jag babblar om allting XP)

indra-bus
1/3/13, 8:30 PM
#12

Jag blir glad att de finns någon som har samma syn som mig. Känner mig rätt udda ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

LeeKnow
1/3/13, 8:56 PM
#13

"12 Jag med ;) Speciellt när jag bara är 11 år och REDAN  försöker bli vegetarian, hatar människor och avgudar djur XD

Annons:
indra-bus
1/3/13, 9:49 PM
#14

jag ville bli vegitarian när jag var 4 år.Var med morfar o fiskade tycte synd om masken som blev trädd på kroken. När vi fick första fisken o jag såg kroken i munnen hade jag fått nog o gick därifrån.

Ville inte äta kött för jag såg blodet i förpackningen. Men ett barn är ju lätt o lura att de bara var röd färg.

Grävde oxå gångar på grusvägen för att myrorna inte skulle bli påkörda. Vi hade mycket piss myror då i stugan så morfar skulle förstöra myrstacken en bit därifrån blev jag jätte arg..

Så ja var redan vid 4år djurrätt hulligan ;)Nu är jag 40 o varit vegitarian sen 14 år o vegan i ca10.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

LeeKnow
1/3/13, 10:12 PM
#15

Du borde vara stolt ;)

Upp till toppen
Annons: