Annons:
Etiketthundar
Läst 2319 ggr
[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 3:32 PM

Jag blir så arg.

Hej!
Jag går på en Naturbruksskola i Värmland och det är väldigt många som bo på internat här, och många har hund med sig.

Nu är det en tjej som är typ 22 år gammal som går i tvåan, tror att hon kan allt och vet allt om alla djur.
Hon har två hundar, som hon slår sönder och samman men ingen vågar säga något.

Jag blir så ledsen när jag hör att hon använder tillhyggen och ingen gör något, har kontaktat Djurskyddet om detta och jag hoppas att det kan hända något, det svåraste är nog att det inte finns mer bevis än det man har sett själv.

Usch, djur ska inte bli slagna och och folk som tycker att djuren ska vara robotar har jag inte mycket till övers för.

Annons:
Frida B
12/4/12, 3:35 PM
#1

säg till henne, hundarna lider ju isf

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Eldsjärten
12/4/12, 3:40 PM
#2

Ifall hon inte lyssnar på dig tycker jag att du ska anmäla!

johannakarlstroms
12/4/12, 3:41 PM
#3

Kan du inte fixa bevis då? När du ser det kan du filma eller fotografera. Eller så tycker jag att du personligen kan säga åt henne, vad är det för idiot. Jag skulle ha gått dit och ryckt kopplet ur händerna på henne och fråga vad i helvete hon höll på med!

[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 3:49 PM
#4

#1 och #2
Det är inte bara att säga till henne, hon har hotat mig innan och är dessutom stor. Ursäkta språket, men så är det.

#3
Jag har försökt men hon håller sig undan väldigt mycket på ett internat jag inte har nyckel till.
Kan inte säga till henne så som jag skrev innan eftersom hon har hotat mig och är allmänt jävla otrevlig. Vill göra så mycket, men det är inte lätt när ingen annan vågar stå vid ens sida.

-

Eftersom jag "jobbar" men Djurskyddet varje dag så ska vi se till så hon aldrig får äga en hund igen, det är hemskt att säga, men kan inte göra så mycket själv.

Vill gärna dra kopplen ur händerna på henne, men usch, skulle nog ärligt talat få så mycket stryk då. :o

johannakarlstroms
12/4/12, 3:57 PM
#5

Kan ingen hjälpa dig, någon riktigt vuxen stark karl så kanske hon inte vågar säga något. Jag menar detta måste ju få ett slut :(

Eldsjärten
12/4/12, 3:58 PM
#6

Hoppas i alla fall att hundarna klarar sig Lycka till

Annons:
[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 3:59 PM
#7

#5
Jo, jag har ju min pojkvän så sett, och hans kompis är ju jädrigt skräckinjagande och hon skulle inte våga sätta sig emot dem, så ja.
Men nu ska det få ett slut, hon har gått på ANDRAS hundar också, jag menar, hon har ju ingenting med hur andra fostrar sina hundar? Jag skulle inte vilja att min hund var en robot som inte fick lukta eller gå tills kopplet tar slut.
:(

johannakarlstroms
12/4/12, 4:01 PM
#8

Kan du inte ta med dem? Gör hon något är det hon som åker på det!

[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 4:04 PM
#9

#6
Det gör dem nog, men de är förstörda för livet, den ena är bara två år och tror inte att det kommer gå att omplacera dem, tyvärr :/

#8
Jo, ska göra det någon dag!
För nu är jag trött på det.
Men jag förstår inte varför skolan inte gör någonting?
Då har jag ändå mejlat dem, men de har inte ens svarat på mejlet! Och då vet jag att de har sett mejlet! Blir så arg!

johannakarlstroms
12/4/12, 4:10 PM
#10

Men FY FAN vilken skola. Vad lever vi i för värld. HERREGUD. Blir så ledsen på sånt här!

[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 4:20 PM
#11

#10
Jag säger detsamma, så fruktansvärt ansvarslöst! Blir så förbannad, men jag pratar dagligen med Djurskyddet eftersom jag och min sambo jobbar med dem, och hon vi har mest kontakt med säger att hon kan få hela skolan avstängd och hela köret för det här. Hoppas nästan på det ärligt talat!

johannakarlstroms
12/4/12, 4:24 PM
#12

Men eller hur, nej usch!

[Crazy Rabbit's]
12/4/12, 4:33 PM
#13

#12
Ska ta upp allt det här med Djurskyddet imorgon, blir så fruktansvärt arg.

Annons:
[Zlarviig]
12/5/12, 2:20 PM
#14

Men gör inte hundarna och hundägarna ett lämplighetstest innan de får flytta in på internatet?

[Crazy Rabbit's]
12/5/12, 5:01 PM
#15

#14
Nej, de gör lämplighetstestet skolan, och det är hon som har koll på vilka hundar som gör det, och hon kan ingenting om hundar :o

-

Men har pratat med Djurskyddet idag så ska anmäla det och sen så kommer även Djurskyddet att hjälpa mig, så tror detta kommer bli bra!

Upp till toppen
Annons: