Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 3939 ggr
vallhund
2012-12-02 01:19

Jag blir gråtfärdig

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
ks.gerbil
2012-12-02 13:41
#1

jag vill inte titta men är det en "moonbear-farm"?

Gerbil-hemsidan hittar du R

vallhund
2012-12-03 03:54
#2

Dom tappar galla frrån levande björnar, det är ingen film, ett litet bildspel, o mycket text.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Smullis
2012-12-03 16:40
#3

Vad ska man säga…Gråter

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

ks.gerbil
2012-12-03 16:45
#4

jo då va det det jag tnkte

håller med ovan har inge ord

Gerbil-hemsidan hittar du R

emmajensennn
2012-12-04 16:45
#5

Fattar inte hur folk tänker…
Djur var här föra oss, vi kom efter!
Djur förtjänar respekt!

Som många tänker (inte vi djurvänner) "Åh titta en Tiger! Den pälsen var fin så jag tänker skuta den och ha pälsen som en matta hemma eller sälja den för jag bryr mig inte ett skit om att det bara finns ca 3000 tigrar kvar i världen" -.- Blir sååå sur på dessa människor :/

You can't make a rainbow without a little rain

[Zlarviig]
2012-12-04 18:27
#6

Jag orkar inte titta, men har sett något om det där på tv förut…

Det värsta är väl att det är lagligt i de flesta u-länderna.. Och såklart att de gör det överhuvudtaget! Det är ju sjukt att de inte förstår hur fel det är! Man blir ju verkligen mörkrädd.

Annons:
Iceland
2012-12-09 12:22
#7

Vi lever på 2000-talet. Att folk inte kommit längre i sitt tänkade.

http://isabellarun.weebly.com/

vallhund
2014-10-05 12:56
#8

Tyvärr är artikeln o bilderna borttagna. Ser att jag glömde skriva att björnarna ligger i burar där de inte ens kan vända sig, än mindre sitta eller stå.

De har en kateter inopererad i gallan/gallgångarna för att kunna tappa björnen på galla.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Kadoor
2014-10-05 16:12
#9

Äckel människor. Rent ut sagt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Mysan59
2014-10-16 12:45
#10

Det enda man kan göra är att inte köpa dessa produkter. Likaså med maten (kött/korv osv) antingen äta mer vegetariskt eller köpa kött där djuren haft det hyfsat bra och slaktas på mindre slakterier. För även det är ett stort djurplågeri.

Jag tror man kan köpa galltvål som är gjort på redan slaktade djur, såsom oxe.

Så det är vi konsumenter som hjälper till om djuren ska lida eller inte. Köper ingen så upphör det.

Sen så ska man ju inte heller köpa elfenben etc. för vissa av våra djurarter på jorden håller på att utrotas för sina betar och allt vad det är, skull.

[1990]
2014-10-24 09:54
#11

Vad hemskt!:(

Saffran0Spice
2014-10-24 09:57
#12

Vidrigt hur människan beter sig..

Mysan59
2014-10-26 01:43
#13

Och fortfarande är det så - om ingen köper så upphör plågeriet.

Men trots detta så äter dom flesta ff kött i någon form, korv. färs osv. och där pågår en förbannat vidrig slakt. Men eftersom dom flesta inte orkar ta till sig det och välja alternativ till kött, så bidrar vi/NI till djurplågeri.

Jag valde bort kött (utom fisk) för ca 12 år sen, pga köttindustrin. Men ni som ff äter och köper kött i vanliga affärer, bidrar ff till ett hemskt djurplågeri.

Nu kommer jag få påhopp för detta och mycket beror på att det är lätt att avstå från galltvål, elfenben osv. MEN att ta ställning till det man äter är inte lika lätt, men bidrar till lika mycket djurplågeri.

Annons:
veggie4every1
2014-10-26 02:17
#14

#13 Men jag undrar då hur du tänker när du äter fiskar? Det är ju en enormt stor djurgrupp som plågas ihjäl. Oerhörda mängder med djur torteras till döds i fiskeindustrin.

Jag hoppas du inte använder mejeriprodukter eller ägg? För mjölkindustrin och äggindustrin orsakar lika mycket, om inte mer lidande för djuren än köttindustrin.

Du verkar ju bry dig om djuren, så varför bara bry dig om en del? Bli vegan istället och hjälp alla djuren. Det är så enkelt👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Mysan59
2014-10-26 03:21
#15

#14 Ja vad ska jag säga? Jag försöker ändå att minska på lidandet men får skit ändå. 

Visst vegan är det bästa, håller med, men tyvärr har jag inte lyckats med det. Shame on me :(

veggie4every1
2014-10-26 11:35
#16

#15 Nej inte får du skit av mig i alla fall :) Men många förstår inte att de fortsätter att stötta lidandet lika mycket när de fortsätter med annan animaliekonsumtion. Ha som mål att bli vegan istället eftersom du verkligen verkar engagerad emot djurens lidande, Det är lättare än du kanske tror.

Jag hjälper gärna till om du behöver råd och tips. Du kan också få massor med information inne på vegan ifokus🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Denna kommentar har tagits bort.
majvi
2014-11-01 15:31
#18

Här är en presskonferens där en gallfabrik med 130 björnar lämnas över till Animals Asia för att bli ett sanctuary istället

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
2014-11-01 15:55
#19

Som ni ser i filmen räddar Animals Asia inte bara björnar, de samarbetar med regeringarna i Kina och Vietnam i frågan och satsar på att upplysa folk om björnfarmerna l.a genom kinesiska kändisar som når ut till många miljoner fans

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
2014-11-02 11:34
#20

jag startade en tråd om dessa björnar för ett par år sedan

http://www.mjjcommunity.com/forum/threads/127261-Bear-bile-farms

Man kan donera pengar till t.ex. Animals Asia som jobbar med detta

https://www.animalsasia.org/

Man kan köpa tröjan med texten let the bears shit in the woods , det förekommer forfarande att vilda björnungar fångas in..låt dem stanna i skogen.

Man kan sprida detta så att folk vet vilket lidande produkter med björngalla har inneburit.

Det är förresten inte bara kinesiska kändisar som stöttar Animals  Asia, Vi har t.ex Olivia Newton-John,  Australien, flera i Downtown Abbey-gänget(serien är förresten mycket populär i KIna), Slash, Matt Sorum med flera.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: