Annons:
Etiketthundar
Läst 2183 ggr
[Shettisar]
2012-07-09 12:30

Hittade detta om valpfabriker..

Lancaster County i USA har den högsta koncentrationen av valpfabriker och de de flesta ägs av Amish och Mennoniter.

Visseligen är inlägget gammalt men det pågår säkerligen än.Fruktansvärt!!

Annons:
Apnea
2012-07-09 21:47
#1

Fick en snabb tanke här, när man slaktar sin häst gör man det då för att det är lätt? Eller för att få ut den 1000 lappen? oavsätt vad. Borde man inte kunna starta ett företag typ lite trotjänartjänst som finns i sverige fast i usa där man  tar emot hästar och slaktar dem på ett snabbt snällt sätt där hästarna inte lider och transporter där hästarna slipper lida o.s.v. och på så sätt få lite va ett rykte om att vara snäll mot hästarna. hästarna som slaktats på ett så bra snällt sätt som möjligt styckas o.s.v. och säljs till djurmat (lejon, tigrar och vargar o.s.v. finns ju både zoo och privat personer i usa som har kött ätare)På det viset lider dem inte och de äts inte av människor, de bode ju kunna äta köttet eller med mediciner i? Tänker främst på att ta emot från privat personer. Om man även köper in från autioner och har lite inkomster kan man betala privat personer några 100 dollar eller så. NU tänker jag att det är lika lätt, och man tjänar lite på det som häst ägare men man vet att hästen inte behöver lida och att den inte blir man utan att den går till att bli äten av djur! Jag hade iaf valt det senare!

Hur illa det än är måste man ju inse att alla som ägen en häst inte ger den ett värdigt slut utan säljer den, slaktar o.s.v. Då kan an ju försöka ha ett bättre allternativ? en tanke bara..

Apnea
2012-07-09 21:48
#2

ojda jag trodde det handlade om häst slakten :S förlåt

Upp till toppen
Annons: