Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 3604 ggr
[Agilityvovven]
2012-05-24 22:26

Jag blir så arg...

Känner bara att jag måste skriva av mig lite…

Satt nere på bryggan vid stranden med några kompisar på rasten idag. Hörde några killar från nian (jag går i åttan) skrika något om "nu är den död, den ligger vid stenen!" och sedan skratt. Brydde mig inte mer om det, hade ingen aning om vad de pysslade med och ville inte gå och se efter heller. Var inte förrän jag och mamma gick till detta ställe med hundarna, och jag hittade en död huggorm liggandes vid stenen där grabbarna hade "pysslat". Låg grova pinnar brevid. Ingen tvekan om att de slagit ihjäl ormen. Mamma hade varit med om samma sak för några dagar sedan. Vid nästan samma ställe. En ihjälslagen huggorm, med ett tillhygge bredvid.

Jag förstår inte…. Jag har inte någon respekt alls för dessa människor. Oavsett om det handlar om en groda eller en häst, att döda bara för dödandets skull… Och skratta åt det.

Idioter finns det överallt, men att det skulle vara någon av de killar som jag sett upp till, som man har haft respekt för…. Usch.

Ångrar sååå att jag inte gick och kollade vad de gjorde. Sett efter vilka personer det var som gjorde detta. Så jag hade kunnat berätta för dom hur lågt ner de ligger, hur mycket jag avskyr dem.

Nej fy… Nu har jag fått detta sagt, lättat på hjärtat lite. Höll på att bryta ihop under promenaden med hundarna. Detta gör mig så sjukt upprörd….

Annons:
[Emma--]
2012-05-24 22:33
#1

Och dessutom är ormar fridlysta. Men själva handlingen är hemsk nog. :(

Lavèn
2012-05-24 23:12
#2

Jag vet hur du har det, jag har en(eller mer) killar i min klass som skryter om att de har plågat djur! De har berättat stolt om hur det har plågat grodor och andra  djur! En sa en gång till en av minna vänner att den har eldat en räv! Det jag sa till min vän var att han skulle alddrig få tag på en räv… De har även berättat: att de har stuckigt upp pinnar i röven(?) på en katt!

Men? VEM F*N SKRYTER OM DET?

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[kent2]
2012-05-25 09:28
#3

#2 Killar i tonåren, ofta sådana som senare kommer att få andra problem.

#1 Nästa gång du ser det så passa på att ta lite bilder, gärna filma när du ser det. Därefter kollar du om du hittar något djur och om så är fallet gör du en polisanmälan. Eller så ser du till att kalla dit någon vuxen som kan göra ett envarsgripande (det kan iofs du med, men det finns risker en ung tjej kanske inte bör ta). Trots att killarna inte kan dömas till straff kommer polisen, föräldrarna, det sociala och skolan få reda på det och på så sätt kan man i framtiden förhoppningsvis undvika att det upprepas.

CepeSnuffe
2012-05-26 00:13
#4

Uch, tyvärr finns det så många människor som inte visar någon respekt alls för djurliv. Det är hemskt och skrämmande att människor kan göra något sånt.

Har gått djurvård i gymnasiet och bodde på internatet där. Vissa jordbrukselever på skolan hittade ofta på hemska saker med djur. En gång lade dom en mus eller groda (kommer inte riktigt ihåg) i mikrovågsugnen och satte på värmen tills den helt enkelt "exploderade."

Jag var som tur va inte med när detta inträffade men blir vansinnig bara av att tänka på det. Jag kan verkligen inte fatta vad det finns för mening med detta. Jag känner bara förakt och avsky för sådana människor.

[Myraan]
2012-05-31 18:06
#5

Jag blir också så sjukt arg! Människor som gör sånt här är så respektlösa.

Jag har också en kompis vars kompis mikrade två salamandrar han tröttnat på.

En annan jag vet stoppade in en leopardgecko i frysen.

Man borde verkligen alltid säga till dem, om det funkar vet jag inte. Men visa att man inte tycker att det är roligt i alla fall. Om man inte gör något kommer de förmodligen aldrig att ändra på sig.

En annan bekant till min kompis sa att han brukade tända på igelkottar, då blev jag så arg att han började skämmas och bli helt nervös och bara gick därifrån. Vad jag vet så har han slutat med det nu.

Men vad är felet på de här människorna. Sjuka!

luckydragonriderkin
2012-06-02 21:11
#6

nästan samma sak hände för mig förut…

vi var på utflykt till gömmaren med klassen och efter vi ätit korv så skulle vi fiska. en av mina bästa vänner, en som jag faktiskt såg upp till var med ett gäng andra och sen dåg jag vad dom gjorde.

dom hade stoppat i typ 2 stora skalbaggar i ett plastglas och sen täppt igen öppningen med kottar och annat. sen kastade dom ut plast glaset med skalbaggarna i sjön.

antingen skulle dom ju kvävas, svälta ihjäl eller drunkna… då blev jag arg och lyckades faktiskt fiska upp glaset och släppa ut skalbaggarna igen.

jag vet att det bara är skalbaggar, men dom har ju faktiskt också ett liv!

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
LeeKnow
2012-06-02 21:15
#7

#6 Så är jag med! häromdan räddade jag en myra från att drunkna….

En gång hittade jag en gren som jag höll på lite i vatnet med. Sen upptäcker jag 4 myror som flyer iväg utom räckhåll för mej, så jag var tvungen att överge de. Gissa om jag hade skuldkänslor sen! Flört

luckydragonriderkin
2012-06-02 21:17
#8

#7 ja, men att se myran sprattla i vattnet för att få luft är ju hemskt! DX

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

LeeKnow
2012-06-02 21:20
#9

#8 Ja jag vet! Problemet är bara att jag har sån myrskräck..!

luckydragonriderkin
2012-06-02 21:21
#10

#9 hehe… jag är bara rädd för pissmyror ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

indra-bus
2012-06-05 15:25
#11

När jag gick i 7a . Fick jag se två killar (de gick i 9an) som spelade fotboll med en igelkott.

Detta är inget jag rekomenderar men. Jag blev så ARG att jag dengde upp dem båda två. O vilket liv de blev, men de var bara jag som blev inkallad till rektorn. För man får ju inte sloss, men att plåga ihjäl ett oskyldigt försvarslöst djur var tydligen ok.

O ja lovar att killarna skämdes för att de hade fått stryk av en tjej som var två år yngre. Så de var inte så kola längre..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

luckydragonriderkin
2012-06-05 17:19
#12

#11 bra gjort!! >:D

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

ks.gerbil
2012-06-05 18:04
#13

gud vad vissa personer kan komma upp med…

11# skulle rektorn skylla allt på mig för jag slog två killar som körde fotboll med en igelkott skulle jag slå honnom rätt på näsan och bryta den… nä kanske men i alla fall inte ge mig tills de också fick ett väldigt straff…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
CepeSnuffe
2012-06-08 17:34
#14

Åhhhh människor är så sjuka! Jag kan inte fatta att man inte förstår hur fel det är, att man tycker det är roligt att utsätta djur för smärta och lidande. Jag fattar verkligen inte och blir så fruktansvärt arg bara av att tänka på det!! Gaahhh så frustrerande! X(

All respekt och ära till er som sätter stopp och säger ifrån (:

Smullis
2012-06-12 15:55
#15

Vissa människor är ju bara helt psyko!

Igår var vi vid stranden med min klass. Några av killarna fiskade upp en manet och skar den i 4 bitar, tog varsin och kletade bitarna på en annan klasskompis (på skoj). ,Men det var verkligen inte ett dugg skoj! Det är helt sjukt att ha slut på någon annans liv för att få skratta i några sekunder!!!

Själv räddar jag varenda litet djur jag hittar! Allt från myror och blomflugor till katter och annat.

Kommer ihåg att jag läxade upp ett par killar som kastade grova pinnar på ett par katter. Det funkade inte direkt.. De fortsatte jaga de stackars rädda katterna. Att de är så störda att de inte har någon respekt för något är ju helt ofattbart!!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Upp till toppen
Annons: