Annons:
Etikettvilda-djur
Läst 1975 ggr
TerriZue
2012-02-22 14:12

Försök hjälpa!

Hej, jag är ny medlem på sidan.

Jag har alltid betraktat mig själv som djurvän och värnat om miljön men den senaste tiden har jag börjat engagera mig mer och mer i såna frågor då jag känner att måste göra något. Jag kan inte längre bara titta på och tycka att det är fel, jag måste agera på något sätt. Jag tycker dock att dte är ganska svårt och ofta känner jag mig alldeles maktlös men jag försöker i alla fall, vilket känns betydligt mycket bättre.

Nu har jag (tack vare min sambo) lyckats snubbla över en sida jag tycker verkar vara mycket bra. De samordnar kanpmanjer och protester mot lagar och regler som förstör för djur och miljö och gör även mycket för att stötta lagförslag som ska skydda och värna djur och miljö.

De driver just nu en kampanj som ligger mig väldigt varmt om hjärtat (då det var just detta som fick bägaren att rinna över för min del). Det handlar om valjakten i Japan. De samlar in underskrifter för att försöka förhindra att Japan lägger sina pengar på att skydda valfångarna i stället för offren för kärnkraftolyckan.

Att skriva under förpliktigar en inte till något alls, du ser bara till att bli en del av en grupp som säger ifrån. Jag tvekade inte en sekund, jag skrev under utan att tänka två gånger.

Här är länken: http://www.avaaz.org/en/japan_disaster_funds_whaling_d/?ckrCRcb

Förhoppningsvis kan vi göra skillnad tillsammans. :)

Flytta gärna inlägget till en annan grupp om ni tycker den ligger fel. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Lina R
2012-02-22 15:06
#1

Avaaz är bra :-)

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

TerriZue
2012-02-22 15:40
#2

Ja, det verkar så. Jag har, som sagt, alldeles nyss snubblat över dem men jag tycker det verkar vara en riktigt bra sida hittills. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: