Annons:
Etiketthundar
Läst 2804 ggr
Catta-
2/10/12, 11:36 PM

73 katter i lägenhet

Ja, vad ska man säga? Man slutar aldrig förvånas vad människor kan göra. SJUKT.

http://www.expressen.se/nyheter/hade-73-katter-i-trerummaren/

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Aviendha
2/10/12, 11:43 PM
#1

Han skulle nu överklaga beslutet, men med tanke på att han tidigare uppmanats (eller förelagts?) att inte ha fler än 9 katter och med tanke på hur illa det såg ut där så hoppas jag att han inte får igenom det. Hunden såg även ut att ha en rejäl böld vid munnen som inte kan ha varit helt enkel att leva med..

Catta-
2/10/12, 11:47 PM
#2

Nej fy, han borde få djurförbud resten av livet. Men tyvärr så har man hört och läst många gånger att dom som missköter sina djur oftast bara behöver gå därifrån med böter..

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

redan
2/10/12, 11:51 PM
#3

"Bara böter" är nog inte hela sanningen. Vad ligger 73 katter på för kostnad tro?

Cindy
2/11/12, 1:09 AM
#4

Han hoppades att antalet katter skulle minska med tiden, bara han fick råd att kastrera dom!? Men tjena hejsan, katter lever ju 10-20 år, vad var det för urbota korkat argument?

Jag avskyr att vi är så mjäkiga i Sverige vad gäller sån här misskötsel. Han borde få rejäla böter, minst, och helst fängelse.

Är orolig för katterna, frågan är om de får chansen att leva vidare i andra hem eller om de kommer att avlivas… Att bara en kom fram och hälsade på inspektörerna är inte alls konstigt, och behöver inte betyda att katterna är skygga och inte kan bli lyckliga tama husdjur i andra hem. Fatta stressen att leva med 72 andra katter på en sån liten yta, i total misär, och sedan kommer främlingar dit - klart att de var nervösa! :-(

Vänliga hälsningar
Cindy

Catta-
2/11/12, 10:42 AM
#5

#4 Håller med dig. Hoppas verkligen katterna får det bättre nu. Varesig dom måste avlivas eller ej :/

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[aammE]
2/17/12, 7:30 PM
#6

Är det bara jag som tycker att han borde få vård för det underliggande problmet? Hur hjälper ett straff någon? Hjälper det katterna? Nej. Hjälper det mannen? Nej.

Om man samlar på sig 73 katter så är man sjuk och behöver vård. Man kan inte straffa någon så att den blir frisk, så är det bara. Sedan bör han ju självklart få ett djurförbud till man kan göra en ny bedömning.

Annons:
Wand
2/18/12, 12:40 AM
#7

Bara det faktum att han inte haft råd att kastrera sina katter säger ju allt om vad han är för djurägare…
Har man inte råd att göra det bästa för sina djur så ska man inte ha sina djur, punkt.
Kan man inte hålla rent efter djur så ska man inte ha sina djur, punkt.  
Kan man inte ta hand om sina djur eller ge sina djur ett drägligt och behagligt liv så ska man inte ha sina djur, PUNKT.

73 katter och 2 hundar i en lägenhet, herrejävlar. Man kan inte ha mycket till vett i skallen när man genomför en sådan sak, och man kan verkligen inte bry sig om djuren. 

Man kan ju undra varför han ens skaffade dem från början? Om ingen av katterna förutom en gick att närma, vad hade han dem till då? Prydnader? Doftgranar? Skämt åsido. Men jag förstår verkligen inte syftet med det.

Tyvärr kan jag väl också säga att det inte är några direkta nyheter i mina öron, då jag hört ett flertal gånger både inom och utanför Sveriges gränser om fall där människor klämt in 50-60 katter/hundar under ett och samma tak. Fruktansvärt hur det kan bli. 

Jag kommer aldrig någonsin förstå hur man kan behandla en eller flera levande varelser så fruktansvärt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: