Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2482 ggr
LillyB
1/21/12, 11:45 PM

Insamling vanvårdad katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna katt behöver hjälp! Han blev utjagad från balkongen då ägaren impulsköpte en hund, katten föll 3 våningar ner i gatan och ägaren orkade inte gå ner och titta till den utan där blev han liggande tills jag kom. Han/hon är i akut behov av vård men ägaren ville inte veta av honom utan har skrivit över honom på mig, polisen kan bara avliva honom och djurhemmet får inte hjälpa till eftersom han hade en ägare då han hittades. Jag har inte råd att ge honom den vård han behöver så jag driver nu en stor insamling och har fått ett flertal bidrag, men fler behövs! Det som behövs är pengar till den akuta vården, övernattningen hos veterinären samt gips på benet. Han är helt frisk i övrigt, så bara han får detta så kommer han klara sig!

Vill du hjälpa till att ge denna kisse en chans? Sätt in en valfri summa på kontot nedan, eventuellt överblivna pengar går direkt till Sundsvalls Djurhem och katter i samma situation! Om du vill försäkra dig om att detta är säkert innan du sätter in pengar så är du välkommen att ringa mig på: 073-800 12 86.

Alla gåvor är värdefulla, stora som små!

Handelsbanken
Clearing.nr: 6349
Konto.nr: 531 522 458

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
Nilla
1/22/12, 8:24 PM
#1

Har du lagt in det här på Hittekatter.IFokus? Där kan du få hjälp av många kunniga. Katten måste ha vård omedelbart.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

LillyB
1/22/12, 10:17 PM
#2

#1: Katten har fått vård på Sundsvalls bästa djurklinik sedan i lördags morse, alltså så fort vi kunde få in den. Ska skriva upp det på hittekatter! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Nilla
1/23/12, 7:17 AM
#3

Skönt att höra. Jag sätter in en slant i eftermiddag.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lina R
1/27/12, 9:41 PM
#4

Jag skulle aldrig skicka pengar till en okänd människas personkonto….

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

LillyB
1/27/12, 9:45 PM
#5

#3: Tack, jättesnällt av dig!! :D

#4: Det var det enda vi hade på så kort varsel. 
Kolla denna tråd så ser du att det inte var någon bluff: [http://katter.ifokus.se/discussions/4f19e21bd4ebea23f5000bdf-brutet-ben-upphittad-katt?discussions-1

](http://katter.ifokus.se/discussions/4f19e21bd4ebea23f5000bdf-brutet-ben-upphittad-katt?discussions-1)Tur att många iallafall litade på mig! :) Annars hade Theo varit avlivad idag och lite legat och myst hemma hos mig. Förstår att misstankar kan väckas, men man kan ju inte göra något annat på en helg liksom.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Zipzee]
2/18/12, 6:00 PM
#6

#5 Jag tycker det var ett bra initiativ av dig! Har Theo läkt ihop fint och mår bra nu? :)

Annons:
LillyB
2/18/12, 7:23 PM
#7

#6: Tack så mycket! :) Ja, han läker fortfarande men såret har iallafall läkt så nu är infektionsrisken borta. Håller tummarna att det läker fint, ska på återbesök om 6-8 veckor :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Zipzee]
2/18/12, 7:53 PM
#8

#7 Skönt att höra! Fler människor som du behövs verkligen, alltför många djur far illa. Jag tog själv över ett par sköldpaddor som hade blivit mer eller bortglömda senaste åren. Just nu är det lite jobbigt med separata akvarium, massor av vattenbyten och rengöring då en av dom har fula sår. Med rätt mat och vitaminer/mineraler kommer dom förhoppningsvis snart vara i toppform :) Vad gör man inte för djuren egentligen? :)

LillyB
2/18/12, 8:09 PM
#9

Aw, tack! :) Men jag håller med, fler behöver bry sig!
Jättefint att du tog hand om dom! Jag har själv kontaktat HUH om att ta hand om en amstaff tikvalp som sitter i ett kommunalt pound på Irland, hennes tid rinner ut snart. :( Men förhoppningsvis så får de plats i sitt hundstall så de kan rädda henne och skicka henne till mig efter alla vaccinationer mm. Klarar inte av att låta djur bara dö eller lida.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

[Zipzee]
2/19/12, 1:54 PM
#10

#9 Hoppas att allt går väl för lilla tjejen! Jag personligen hade nog istället tagit en hund som redan finns här i Sverige då vi enligt min mening har tillräckligt många hundar utan hem här, men alla gör ju såklart det dom känner för. Varje räddat liv är en stjärna i himlen!

Upp till toppen
Annons: