Annons:
Etikettlantbruksdjur
Läst 4649 ggr
Alexej
2009-03-17 14:14

Grisar skållades levande!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grisar skållades levande och medvetna på fyra svenska slakterier i fjol, enligt Livsmedelsverket. "Det här är mycket allvarligt", säger jordbruksminister Eskil Erlandsson. Förundersökningar har inletts i flera av fallen.

Läs mer under: Nyheter.se

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Angelclaw
2009-03-28 08:14
#1

Läste detta. Ett av dessa slakterier finns här uppe och jag tänker definitivt aldrig sponsra dem igen!!

Fruktansvärt!! Gråter

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Niike]
2009-03-29 00:52
#2

Helt sjukt!! :(

Spruca
2013-02-10 08:54
#3

Nej, fy vad hemskt!

Spruca

 

[Doglovers]
2013-02-10 11:39
#4

Det gick inte att öppna länken. Jag testar med en ny.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/levande-grisar-kokades-pa-slakterier_2605387.svd

Fruktansvärt otäckt. Är det så konstigt att man jagar i stället eller handlar närodlat. Hoppas dom ser över hanteringen efter detta. Som jordbruksministern sa "En gång är en gång för mycket"

Silvestris
2013-02-10 13:24
#5

Jag hoppas att det leder till ett kännbart straff. Fängelse för den som är ytterst ansvarig är tyvärr allt för mycket att tro på, men jag skulle önska att det skedde. Det finns stora problem med den storskaliga köttindustrin. Jag tror till skillnad från Beck-Friis att det är ett systemfel och själva grunden är att slakterierna har blivit för stora. Man ser inte längre individen.

[kent2]
2013-02-10 13:41
#6

#5 Straffen stannar vid företagsbot i de flesta fall (som kan vara nog så kännbart). Det kan ju dock läggas till att det endast är ett fåtal fall som inträffar bland de i Sverige slaktade 2-3 miljonerna grisar varje år. Dock är naturligtvis ett fall ett för mycket, men jag tror aldrig man helt kan komma från den mänskliga faktorn.

Annons:
indra-bus
2013-02-12 06:33
#7

Detta är vanligare än man tror. Mycket bra att de kommer fram..

Detta köttätande "djurvänner" sponsrar ni.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Flaxa
2013-02-12 09:27
#8

#7 Du drar alltså alla köttätare över en kant? Man kan äta kött utan att sponsra grisindustrin du vet.

indra-bus
2013-02-12 09:38
#9

Ja, förlåt att de lät så.

 Men vilka grisar slaktas inte på ett slakteri?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

exitingsvillemo
2013-02-12 10:05
#10

#7 men snälla människa!! Kan du sluta skriva hela tiden att vi som äter kött INTE är djurvänner  börjar bli tröttsamt!
Tänk om alla vi köttätare skulle ägna vårt liv att göra livet surt för er veganer… Jisses…

indra-bus
2013-02-12 10:27
#11

# 10 Tar du åt dig så är de ditt problem.

O ja lovar att veganer blir ifråga satta oj vad jag har fått höra.

Men se här nu grisar i Sverige skollas levande.

O att de är vanligt, ja kan inte röja källor men nu kommer de fram såhär inte på bara ett slakteri utan 4 st gissa då mörker talet.

Svenska grisar har de så bra.  Fast bevis kommer fram hela tiden att inte så är fallet så kan man ändå välja att tro de.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

exitingsvillemo
2013-02-12 11:07
#12

#11 nej jag tar inte åt mig, börjar bara tröttna på att lyssna på din propaganda.

Kör du bil? Inte bra för miljön eller djuren=djurplågeri
Åker buss? Inte bra för miljön eller djuren=djurplågeri

Vill du föra en diskussion på den nivån, så kan vi ju göra det.

Honestyisdead
2013-02-12 14:07
#13

#7 Du framstår som väldigt okunnig med sådana inlägg.
Du har ingen aning om vad vi "köttätare" (vi är inte en och samma sak) sponsrar. Vi kan välja var vi köper vårt kött från.

Annons:
indra-bus
2013-02-13 05:22
#14

Snälla hera kalla mig inte okunnig för de är jag inte.  Jag är rätt trött på ert försvar. 

 Var slaktas de djur ni äter? 

De var inte frågan om miljön nu lille vän,  Utan de handlade om ett fruktansvärt djurplågeri som händer med svenska grisar ¨p Sverige 20013.

O jag vet att de är jätte vanligt att grisarna vaknar till.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

vallhund
2013-02-13 07:59
#15

20013 ligger ganska långt fram i tiden, förhoppningsvis har tekniken förbättrats tills dess.

Det är knappast vanligt att avblodade = döda grisar vaknar till.

O sluta "lilla vänna" dig.

# 11 

O här beskrivs ickeveganer som likskändare. + att något ljushuvud tyckte att alla Eskimåer/Inuiter m fl arktiska folkslag borde flytta till ställen där avokado växer vilt så att de inte äter fisk/kött.

Lite bättre får man prestera om man vill bli tagen på allvar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
2013-02-13 08:05
#16

#14 Sluta då skriva inlägg som tyder på det.
"Detta köttätande "djurvänner" sponsrar ni" Detta utlåtande är direkt felaktigt då jag inte sponsrar detta eftersom jag inte köper griskött från butik utan från en bonde som jag känner.

Det jag är trött på är dina inlägg som bara slänger ur sig en massa goja utan någon som helst grund. Prata inte för folk du inte känner eller känner till något om.

Sedan missförstår du nog. Jag skriver inte ett försvsar, jag förklarar hur läget egentligen är. Det är en stor skillnad på det. Så länge du skriver felaktigt om mig så rättar jag dig. Kanske dags att du slutar med det nu?

indra-bus
2013-02-13 10:06
#17

#16 Var slaktar han sina grisar då o hur?? Vad heter den bonden o var finns han.Vad kostar hans kött??

Ursäkta en nolla extra. Vill man inte ta mig på allvar så behöver man inte. Varför ens skriva till då.

Att jag tycker inte att man kan kalla sig djurvän när man äter dem. Hur man än vrider på de.

 Kalla mig inte o kunnig då häller.

Jo de är faktiskt väldigt vanligt då de inte är tömda på blod för att de skall gå så fort som möjligt.

O ja jag har varit på ett slakteri i 15 min. De räckte. Men har pratat med personer som jobbar på olika slakteri o sett filmer som de filmat.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Honestyisdead
2013-02-13 13:49
#18

#17 Uppgifterna om bonden är privata och inget jag delar ut. För övrigt äter ju inte du kött så vad spelar det för roll för dig?

Att du inte tycker att man kan kalla sig djurvän om man äter kött har nog alla förstått. Precis som du förhoppningsvis har förstått att det är många som inte håller med dig på den punkten.

Så länge du påstår saker som inte stämmer så får du nog räkna med sådant.

exitingsvillemo
2013-02-13 14:17
#19

#14 Jag köper mitt kött hos bönder som jag känner. Mer info en så får du inte, vad ska du med den informationen till? Ringa upp dom och propagera i ett försök att få dom till veganer?

Om du tänker starta rykten om att många slakterier inte avblodar djuren, så anser jag det brukligt med ngn sorts källhänvisning till ett sådant påstående. Det är ganska grova anklagelser du kommer med!

Eftersom du tycker det är så vansinnigt fel med slakt, hur vill du att vi ska utfodra våra katter och hundar? Eller är det ok att slakta för att göra kattmat men inte till människa?

indra-bus
2013-02-15 12:38
#20

#18 o 19

Anledningen att jag frågade om bönderna är inte för att jag skall ringa dem.

De flesta vill ju äta kött o då tycker ja att de då är bättre att köpa från en sådan gård. Då de tycker att vilt kött är för dyrt, därav frågan om pris då jag antar att de är dyrare, men jag äter ju inte kött så jag har ingen aning vad de kan kosta.

Ryktesspridning va. De jag säger är sant tro vad du vill nu är de bevisat på 4 slakterier. 

Då är de väl oxå ryktes spridning att påstå att svenska djur har de så bra. De kommer fram fakta ofta om att de inte är så, men då vill man tro att bilder, filmer inte är från Sverige manipulerade. 

Denne tjejen som skrev dagbok om en gård hon jobbat på så en del bakom fasaden. O de var ingen rolig läsning.

Mina bästa vänner är jägare så jag köper mat till djuren där ifrån o hunden äter vegetarisk hundmat som kompliment. Innan ni går i taket för de så är hundar allätare, vilket inne bär att deras kropp kan ta upp näring från vegetabiler o animaler. Vilket är skillnaden på en ren kött ätare som katten.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Alexej
2013-03-28 07:34
#21

Puttar upp och hoppas att situationen har ändrats. Men jag tror inte.

Massdjurhållning betyder alltid massslakt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: