Annons:
Etikettallmänt
Läst 5541 ggr
Banankaka320
1/13/11, 4:29 PM

Borttagen film om djurexperiment

Min mamma har berättat flera gånger om en film (dokumentär) hon hyrde på Island när hon var yngre, det var en film från USA där folk smygfilmat någon verksamhet där dem genmanipulerade djur. Hon minns att det var massa konstiga blandade djur i burar som skrek, många var döda. Hon såg en hund som var blandad med en gris. Hon lämnade tillbaka filmen men kom tillbaka och ville låna den igen men då berättade han som ägde videoaffären att polisen hade varit där och beslagtagit alla filmerna för dem var förbjudna.

Jag är så otroligt nyfiken vad detta var för film! Och jag skulle vilja se den, även om den är hemsk.

Någon som har någon aning vad detta kan ha varit för film? Vet inte om detta är bästa forumet att lägga denna tråden men jag chansar :)


Annons:
Aviendha
1/13/11, 7:19 PM
#1

Jag har inte en aning alls, men så är jag inte heller bevandrad i den genren.

Nu kanske du inte är intresserad av något annat än just den, men en del nyare undercoverfilmer från olika ställen finns samlade på forskautandjurförsök.se. Antar att det kan finnas en del på youtube (även om det säkerligen är censurerat, men en del anger ju källor/webadresser som man kan gå till för att se hela) om man letar lite.

Banankaka320
1/13/11, 7:48 PM
#2

Usch! Hm… man kanske skulle fråga på något amerkanskt forum? :o


Aviendha
1/13/11, 9:03 PM
#3

Kanske? Eller på något forum för mer djurrättsinriktade frågor där man oftare tar upp den typen av frågor, då kanske någon hört talas om den?

-ted-
1/14/11, 8:26 AM
#4

Det låter som en sci-fi film som jag har sett för hundra år sedan, du behöver nog inte oroa dig för att det skall ha hänt på riktigt.

Banankaka320
1/14/11, 11:15 AM
#5

#4 Det kanske det var, men det låter konstigt att polisen beslagtog filmerna. Men jag tycker genmanipulation är intressant :o Men det är ju hemskt att hålla på så med djur, men mamma sa att dem hade människor också O_o


vallhund
7/19/12, 4:41 AM
#6

# 4

Tror jag inte ett ögonblick på.

# 1

Vad PETA filmar är knappast intressant, det är mer åt djurförsöksporr.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Apnea
8/1/12, 9:03 PM
#7

Om det stämmer så är det oerhört intressant! Skriver här för att jag inte vill missa om någon hittar den!

ks.gerbil
8/5/12, 1:30 PM
#8

*skrev på fel grej*

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
8/5/12, 1:32 PM
#9

eller oj skrev på helt fel grej xD tänkte inget alls när jag skrev det ni kan ta bort den :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Sehvrin
8/10/12, 4:31 PM
#10

Filmen är med 99,9% säkerhet fiktion. Det är inte möjligt att kombinera två djurarter på det vis som TS beskriver, utan i sådana fall handlar det om enstaka gener och dessa gör inte sådana utseende förändringar så att man tydligt ser att djuret är blandat.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: